Etykiety

piątek, 2 września 2016

#71 Włochy- piękne miejsca cz.3

Pamiętacie moją serię o pięknych miejscach we Włoszech? Urwała się jakoś w kwietniu lub maju, bo miałam dla was chwilowo ciekawsze materiały. Teraz jednak postanowiłam zrobić jej aktualizację. Mam nadzieję, że wam się taki pomysł podoba! :)
Będzie to już 3cie miejsce z mojej prywatnej listy najpiękniejszych włoskich miejsc. O ile pamiętacie, poprzednie 2 znajdowały się na samej północy (Palmanova i Caorle), dlatego teraz zabieram was na gorące południe. Ktoś się domyśla gdzie jedziemy? :)
Palermo.
Uwielbiam to miasto choć słyszałam o nim wiele sprzecznych opinii. Między innymi o dzielnicy, do której się nie wchodzi dla własnego dobra, ale mam wrażenie, że każde duże miasto we Włoszech (w sumie nawet i na świecie) ma taką swoją część. Palermo ma piękną zabudowę choć  większość włoskich miast chwyta mnie za serce (to już wiecie). Największą uwagę powinniście skupić na Cattedrale di Palermo. Jest piękna zarówno z zewnątrz jak i w środku.
Gdy byłam na Sycylii opowiadano mi, że więzienie w Palermo jest przeludnione i władze rozważają uwolnienie przed wcześnie mniej groźnych więźniów. Niestety nie wiem jak to się skończyło, a od tego momentu minęły już 3 lata. Jako ciekawostkę mogę wam jeszcze powiedzieć, że kilka lat temu dyrektor więzienia w Palermo zakazał noszenia przez więźniów(głównie z Cosa Nostry) luksusowych marek odzieżowych.
Warto odwiedzić Palermo. :) Dla jego klimatu, niepowtarzalnej Cassata, gorącego słońca, pięknych budowli... A jeśli będziecie spacerować uliczkami i zachowywać czujność to na pewno natkniecie się na ślady mafii. ;)







Byliście w Palermo? :)

14 komentarzy:

  1. Jak tam pięknie *.*
    Z podziwem podchodzę do Twojej miłości do Włoch :) To piękne, tak kochać jakieś miejsce na Ziemi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje. :) Oh tak zdecydowanie kocham ten kawałek ziemi! <3

      Usuń
  2. Nie chcesz przyrodniej siostry??? Miałabym do kogo na wakacje jeździć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam- jeśli uda mi się urządzić na stałe. :D

      Usuń
  3. Śliczne zdjęcia. Zazdroszczę Wyjazdu. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  4. przepiękne zdjęcia! moim małym marzeniem jest pojechanie tam kiedyś ; ))

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne miejsce! Zdjęcia zachęcają do odwiedzin :)
    Marzą mi się te Włochy, oj marzą, więc kiedyś na pewno odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. niestety nie bylam tam, ale jestem zakochana w tym kraju i tej architekturze, piękne zdjęcia <3

    http://dalenadaily.com

    OdpowiedzUsuń
  7. W Palermo bylam dwa razy i niestety zupelnie do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Strasznie żałuję, że jeszcze nigdy nie odwiedziłam Włoch. Niezwykła architektura!

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie przestanę się zachwycać tymi widokami! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia, w tych okolicach nigdy nie byłam, i chyba już nie będę - chyba, że pojadę zimą :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne miasto! W przyszłe wakacje planuję odpoczynek we Włoszech, może akurat zdecydujemy się na Palermo :D

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń