Etykiety

niedziela, 31 grudnia 2017

#208 Włoscy ulubieńcy 2017.

Kolejny rok z rzędu przychodzę do was z moimi włoskimi ulubieńcami. Tym razem będą to ulubieńcy z 2017 roku i nie zabraknie wśród nich zarówno produktów jak i muzyki czy filmów. Jesteście ciekawi co towarzyszyło mi przez cały rok? 😃

ULUBIONY KOSMETYK - PERFUMY ICEBERG WHITE
Dostałam je tak niedawno, ale przepadłam dla nich bez reszty. Bardzo delikatny, świeży zapach.



ULUBIONY PRODUKT SPOŻYWCZY - MASŁO MIGDAŁOWE
Uwielbiam masło migdałowe, a ciastka, które z niego powstają to prawdziwe delicje! Generalnie to jest chyba mój ulubieniec każdego roku. Ups.


ULUBIONY DESER - SFOGLIATELLA 
Prawdopodobnie nie jadłam nic lepszego i nie wiem jak mogłam do tej pory bez niej żyć!



ULUBIONY ZESPÓŁ/ WOKALISTA - CARL BRAVE
W tym roku powróciłam do moich włosko muzycznych początków. Odkryłam na nowo Clementino i Fabri Fibra czyli raperów, których słuchałam wieki temu. W tym roku poznałam także muzyków, których wcześniej nigdy nie słyszałam. Luchè i Carl Brave x Franco126, bo to o nich mowa, całkowicie podbili moje serce. Jednak jeśli musiałabym wybrać z nich jednego zwycięzcę to zdecydowanie będzie to Carl Brave x Franco126. Ich muzyka nie podpasuje każdemu, ale ich teksty sprawiają, że mam gęsią skórkę i kocham moją Italię jeszcze mocniej. Każdy kolejny utwór hipnotyzuje mnie jeszcze bardziej.

ULUBIONA PIOSENKA- SEMPRE IN 2
Carl Brave x Franco126- Sempre in due nie brzmi jak zaskoczenie po tym co napisałam powyżej, ale od tej piosenki wszystko się zaczęło. Mam do niej ogromny sentyment. Odnalazłam w jej tekście przekaz, sens i cząstkę siebie. Pomyśleć, że wszystko zaczęło się od instagrama!
Pewnego ciepłego dnia przeglądałam instagram i natknęłam się na zdjęcie z Neapolu. Na kamieniu sprayem było napisane TU DIMMI DOVE SEI MI FACCIO TUTTA NAPOLI A PIEDI.
Byłam pewna, że to musi być kwestia z jakiegoś filmu lub właśnie piosenki więc wpisałam to w google i znalazłam, że istnieje piosenka, która zamiast NAPOLI ma w tekście ROMA, a wersja neapoletańska po prostu została wymyślona. Niemniej jednak kocham to zdanie, jest dla mnie takie romantyczne.


ULUBIONY AUTOR - GABRIELE D'ANNUNZIO
To z pewnością nie będzie zaskoczeniem dla każdego kto choć trochę mnie zna! Kocham czytać i pochłaniam książki jedna za drugą. Gabriele jest chyba moją odnalezioną autorską miłością. Jego książki są dość ciężkie, wielu Włochów straszyło mnie, że po przeczytaniu ich to pozostaje już tylko skoczyć z mostu, ale no patrzcie. Wciąż nie skoczyłam. 😉 Na pewno spodobają się każdemu miłośnikowi oryginalnej twórczości. Jego wiersze to już w ogóle bajka! Niestety nie ma ich w polskiej wersji, a ja marzę o tym, że kiedyś je jakoś ładnie przetłumaczę.

ULUBIONA KSIĄŻKA - TRIUMF ŚMIERCI
No i oczywiście mamy tutaj książkę autorstwa Gabriele D'Annunzio, bo jakby inaczej?
"Triumf śmierci" z całą pewnością był książką dość ciężką i przytłaczającą... Główny bohater denerwował mnie do granic możliwości, ale mimo to nie wybrałabym innej książki na miano ulubieńca 2017. Jeśli chcecie wiedzieć o niej coś więcej, był na jej temat wpis. :)

ULUBIONY SERIAL - GOMORRA 3
Czy będę nudna jeśli powtórzę, że kocham Gomorrę całym sercem, a nowy sezon natychmiast musiał podbić moje serce?

ULUBIONY FILM - PERFETTI SCONOSCIUTI
Na pozór zwykła komedia, dramat, a w głębi film mówiący o prawdziwych problemach i niedomówieniach. Zrobił na mnie naprawdę duże wrażenie. Oglądałam go 2 razy po włosku i raz z polskimi napisami. Nie wiem jak wyglądała wersja kinowa, ale napisy, na które natrafiłam w internecie, niestety nie były zbyt dobrze przetłumaczone... Tak czy siak polecam wam bardzo! Brakuje mi takich dobrych, współczesnych, włoskich filmów.

ULUBIONE SŁOWO ROKU - MADO'
Ok, może nie do końca jest to słowo po włosku. Po włosku byłoby Madonna, po neapolitańsku właśnie madò. Zdecydowanie nadużywane przeze mnie słowo. Mogłabym powiedzieć, że tuż obok "oddio", "cazzo" i "vabbuò"😏

ULUBIONE WŁOSKIE MIEJSCE W WARSZAWIE - SPACCANAPOLI
Wybaczcie mi, że nie jestem oryginalna w tej kwestii, ale jeszcze nie spotkałam drugiego takiego w Warszawie, któremu oddałabym serce.


ULUBIONE MIASTO - NEAPOL
Zdecydowanie i bez dwóch zdań. Myślami zawsze jestem w Napoli. Przez całe życie nie widziałam piękniejszego miasta (ok na równi z Positano być może 😉) i jestem taka szczęśliwa, że w tym roku mogłam tam być na dłużej. Zamieszkałabym tam bez dwóch zdań.


ULUBIONY WIDOK - POSITANO.
Jeśli jednak chodzi o boskie widoki, to Positano wygrywa. Może dlatego, że kocham takie mniejsze miasteczka na skałkach. Naprawdę można tam nacieszyć oczy i wszystko wydaje się tak niesamowite. 



Jak podobają wam się włoscy ulubieńcy 2017? 
Powtórzę moje słowa z zeszłorocznej notki. Niebawem wracam do Italii i życzę sobie bym znów wracała tam parokrotnie w nadchodzącym roku!


18 komentarzy:

  1. Nie jestem wielką fanką języka włoskiego, ale jedzenia owszem ;D Przy następnej wizycie w Polsce muszę odwiedzić to włoskie miejsce w Warszawie.
    życzę Ci wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! Jak najwięcej odwiedzin we Włoszech! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. ej te dwie kostki to jest to masło? bo wygląda jak mydło :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ulubieńcy, deser bym zjadła,a perfumy też mnie kuszą. Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Migdałowe masło musi być fajne...
    Pomyślności w 2018 :)

    PurpurowyKsiezyc

    OdpowiedzUsuń
  5. Spróbowałabym tego migdałowego masła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie na pewno byłaby pizza w ulubionych, z kosmetyków tez by się wybrało, a miasto wybrałbym na postawie mojej sympatii do futbolowych klubów 😂

    OdpowiedzUsuń
  7. No fajnie. Ja tu dietę planuje a widzę ze dobra pizza w Warszawie 🙈

    OdpowiedzUsuń
  8. Z chęcią bym zjadła tą Sfogiatelle ����

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepszego na nowy rok kochana:* jak dla mnie najlepsza pizza:*

    buziaki;*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  10. świetni ci twoi ulubieńcy ! mnie oczywiscie deser i perfumy zaciekawiły

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale bym zjadł tą pizzę 😋😊😁

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie zestawienie ulubieńców! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnych masz ulubiencow! Lubie takie zestawienia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkiego dobrego w nowym roku <3 Oby jeszcze dluzej udalo Ci sie przebywac w IT ��

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietni ulubiency :) Zapatrzylam sie na ten deser - musze kiedys sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  16. chciałabym spróbować tego masła migdałowego <3

    OdpowiedzUsuń